Sunday, November 16, 2008

Bersama Rakan-Rakan JPN

Inilah kumpulan kaum hawa yang ada dalam Unit Pendidikan Swasta di JPN. Unit ini memang tak ramai perempuan. Majoriti pegawai di peringkat negeri adalah terdiri daripada kaum lelaki. Gambar ini diambil semasa Bengkel Pemantapan Pengendalian Aduan, Siasatan dan Penguatkuasaan di Kuantan, Pahang. Seramai 36 peserta, cuma inilah kaum wanita yang ada. Namun demikian, kami tetap berbangga kerana berada dalam kelompok ini. Kami tidak pernah terasa terasing atau dibuli. Seronok join unit ini, banyak perkara baru yang telah dipelajari.

7 comments:

wak sapian said...

5 orang pun macam 50 orang, macam "keling (dengan izin) karam".Spesis ni belum pupus lagi, nampak kurang tapi mudah bercambah, nak jaga sorang macam nak jaga satu kapal, kenapa, tak caya ?

aliza said...

wah, sesuka hati ko jer kata kitorang susah nak dijaga. Susah-susah nak jaga pun, kaum lelaki masih teruja untuk cuba menjaga lebih daripada seorang perempuan. Ada betul ka?

wak sapian said...

itu memang dah di"kuota"kan utk lelaki, apa nak buat, nak lawan hukum ka ? apapun tak suma lalaki camtu, termasuk aku la, setia pada yang satu, ewahhh, kengkawan lein macamana ?

wak sapian said...

tu, apa yg direnyihkan oleh mek jenap depan tu, mesti ada ape2 tu, renyih ada makna tu .........mek jenap o mek jenap !

aliza said...

kak nab tu merenyih sebab dia nak meraba aku. Gatai!

YatimahMuji said...

Macam i kenal u. Aliza student one year course di IB dan sekarang dikenali sebagai IPBMM. Kalau x silap u course bacaan ....... and i course pemulihan dan pengayaan in year 1992. We in one group mento mentee dgn Pn Ramlah and Yusri. Kenal Norliza dr kelantan dan Shamsuddin course sastera?

aliza said...

Memang betul. I dulu student 1 year course at IB. I ambik course Penilaian & Pengukuran Dalam Pendidikan Bahasa Melayu. Memang betul mentor I Pn. Ramlah. U di mana sekarang?